Monday, 17 June 2013

sushi ...

Ai made dis yesterday ....


SUSHI
1 pot beras
2 pot air
> Masak samer cam masak nasi dalam rice cooker. Sukatan air, ikut paket instruction. Lepas masak terus add in sushi seasoning.

Sushi seasoning :
2sb cuka
2sk gula
1 1/2 garam ... maser ai buat , cam tawar sket, so maybi next taim kena tambah.
> Campurkan sumer & kaco sampai larut

Inti sushi :
4helai kertas Nori
*Timun Jepun
*Karot
*Crabstik
*Hotdog
*Pickled radish
*2/3 biji telur - goreng dadar
Sedikit wasabi
sedikit mayo
> Sumer bahan * kena dipotong memanjang ok.

This resepi, boleh dapat dalam 3 rolls...
1 rolls dapat dlam +- 6 potong.
Bebudak ni ... By the taim ai siap rolls yg ke3, 1st roll dah abes ...


cubala terai ....



Friday, 24 May 2013

cikgu oh cikgu ....

At first ....
'Ma, ari Khamis ni, ader sambutan Hari Guru.."
'Ooo, ye ke. Sya2 nak bagi cikgu aper?'
'... mmm ... ntahla..'

Then...

'Ma, Nanti hari Guru nanti ... adik nak bawak kek, boleh x ma?'
'Adik nak bawak kek? ... Adek nak beli ke?'
'Takla ... mama la buat... Boley?'
'Mama buat? ... So, saper yg nak hadiahkan ni .... mama ke adek?'
'Okla, nanti adek tolong la ....'
'Kalau adek tolong ... ok, kiter buat..'
'Adek nak bawak 3 taw ma...'
Banyak cantek muka ... 2 ajer.'

Then...
'Mama, Kalau adek bawak kek... Sya2 nak bawak cupcake, boley x ma..."

Hadoi ... bebudak ni ....

inila hasilnyer ... mama yg kelam kabut ....


Selamat Makan Cikgu ....




Tuesday, 14 May 2013

Bandung 2.0 ...

Off to Bandung again ...
Hahaha ...

AA ni cam crazy sket aar... Maser in April ari tu dok survey tiket to Bandung. Mahal!!
RM500++, RM600++ la .. Mahal nak mampus!! Tup tup on 1st May aritu ... dok godek godek .. eh eh ... murah la pulak!!  rembat!!

moral of the stori ... even last minit pun boleh dapat murah .. tapi, kena berani gamble  ... Kena slalu masuk check.

Sampai ari tu da lewat ... Touchdown at 7.50pm, keluo dari epot >> kul 9.30!! punya la lamer. Trus g makan kat Resto Sangkuriang.
We had sup Gurame ... sedaap! Ayam aper ntah & Brocoli ... aper ntah ... Sedap aje ... Sebab da lapar. Maser ni dah kul 10++ dah. Rosak diet, makan after 8!!
Resto ni ngan our hotel ni tersangatla dekat. Tp, sebab macet and kena pusing balik, sampai otel da lewat. Sib baik Mr paPa dah check-in dulu. We stayed kat Villa Damar.

Location was veri veri good ... Jalan nak masuk ke otel tu ... er.. cam ngeri sket, tp, ok la. Samapai jer cam a different world. Veri peaceful. Tak ingat yg main road nyer hiruk pikuk. Te best part is >>> veri veri near to Rumah Mode. 

The next day, after bekfast ... kitaorg jalan kaki jek ke sana. Kul 10.30am... the place was crowded. Dah penuh!! Penuh ngan org Jakarta + org Mesia... Hadoi ... Dekat 2 jam jugak la dok kat dalam tu. Pastu, we walked back to otel, drop bag, solat dulu, then terus g Kampung Daun for lunch.
Sampai sana .. x la awal sangat dalm kul 2, tapi x de orng pun yg menunggu. Terus dapat hut.
Lepak lamer sket kat sini . Sbab ujan daa... Kalu boleh nk tdo jap kat cni. Sejuk!!
Lepas makn, sambung soppping!!
Mr paPa... sopping ... overdose mamat ni!! Padahal last wiken, dia da sopping ngan kengkawan dia...  Minggu ni , patutnye ai la pulak ...
Mase kat depan Kartika Sari niii ... belambak bebudak ni ... Dok mintak sumbangan tuk anak yatim... Macam satu badan kena celop ngan cat warna silver!! Macamana la nak cuci esp kat private parts tuuu .... Kena rendam dalam thinner kot!
Petang, cuma sempat gi 2 tempat jer... Grande & Secret ... Pastu, badan da rase x sedap ... macam nk demam!! Terus balik otel. Dinner pun x kuar, Dinner kat otel jek.
Dinner ... Fish & chips ajer + teh panas
The next day ...
Bekfast ... ari ari ader nasi goreng ... Yang laen, kuih kuih, bubur, fruits ... biaserla ..
Lepas check out, Still demam, hidung lak dok sok sekSick emoticon (Sick emoticons), g jenjalan kat Paris Van Java ...
PVJ ... macam jenjalan kat 1U. Banyak branded items. Ai like Skechers kat cni, banyak choice. 
Sampai cni pun masuk Sogo gak ... Best kat cni, byk brand yg x der kat Sogo. Dapat rembat satu hanbag ... tenkiu Mr paPa ... luv uu...muah muah !!
Lunch kat cni jek ... kedai kopitiam ... tp x dek Nescafe tarik aar... Rindu lak. Macam la lamer sangat kat , padahal  2hari  jek. Over...
Kul 1.30 ... terus ke epot. Flight kul 3.15pm.
Babai Mr paPa ... C U next month. Next month dia balik KL ...
Babai Bandung ... C U again ...


Sunday, 5 May 2013

Ai sudah ...

Ai sudah ...

U ?
Sudah ?


Location : SMK Bandar Baru Sentul .... Time :  11.38am




Saturday, 27 April 2013

derma ...

Guess wat i did today ...
gi derma ...
derma ape?

Derma darah ...!!!

Fuuyoooo...

Yg meng-sagest kan org lain ... tapi yg laen lak yg menderma ...
Biase la bebudak ni bising jer lebey ...

The poster was up on the noticeboard for one week oredi ...
But bila tanye 'ade sape nak gi x?' sume wat cam ... " eh .. ye ke .. ade ke?'  ... 'kat maner ek'
Hadoi ...
so, my fren yg sornag ni  ... teringin nk terai .
jenuh ajak geng mak dara niii
so, sumer agree nak pegi ...

Friday was the day.
there were eight of us.
Yng end up donating blood .... Only 3!!
Yang laen ... Hampeh!!!
>> 2 ... period, so x ley. only after the 5th day ajer boleh klu nak derma darah ...
>> 1 ... makan ubat resdung pagi tu, so x ley
>> 1 ... makan painkiller ... ubat sakit sendi, so x ley
>> 1 ... iron x cukup dalam darah, so x ley ... Mase the nurse tu check kan ... macam biaserla dia cucuk sket jari tu ... memula dia amek 2 drop, letak atas kertas tuk nak tau darah jenis aper. Mine is AB. Then, dia take another drop and masukkan dalam sati bekas air ... My darah tu tenggelam.  But my pren sorang ni... darah dia timbul ... The nurse kate ... kalu iron x cukup dalam darah ... darah tu timbul!!
Waaa  Shocked eyes animated emoticon like dat aaa. So, nak derma darah ni ... kene betul orng yg sehat and x ader anasir anasir laen dalam badan. even kalau  makan antibioticpagi tu pun dia kate x boley ...

So, only the 3 of us ajerla yg proceed ...
Sambil sambil tu, layan citer korea --- 'Flower Boy Next Door'.  Best gak citer dia ... Hero nyer  cute tol!!
my supportes .... Hahahahaha
Muka cam berani ... tapi sebelum tu ... pengang enpon pun gigil .... Tapi , x der aper la ... X sakit pon ... Next taim boleh donate lagi la. Bila la gamak nyer.






Sunday, 14 April 2013

i WANT ....

to kecikkan my perut  ....


so started this routine yester petang ...
aaarghh ... da sakit sakit da badan ...
Baru ... 15 minits jer pun ...

i want to try this every day ... err morning be4 going to work ... 
So kena bangun awai la esok ... ok ... Kul 5am ... 
Untuk perut kuh ini ...


and 



may be 




this one too





Lepas balik keje, before anto kakak tusyen ....  twice a week ... 


Tried this one jas naw ... 15 minit jer dah pancit !!!


As of today, ... my
>> pinggang is 35"

C u guys next week
Wish me luck ...

Wednesday, 10 April 2013

*#@*%$* ....

...
...
nothing much ...
malas tahap gaban ...
bizi ... err bizi ker?

rutin harian ...
06.55am ... kuor umah
08.10am ... sampai ofis
05.35pm ... balik
06.50pm ... sampai umah ... ni kira awal ni, klu kerinchi link tu x jam. Klau x, 7.15 o kul 8!!
07.45pm ... anto bebudak tusyen
09.45pm ... amek diaorg
10.40pm ... skype ngan mr paPa
11.30pm ... Zzzzzzz

Cam ni la rutin nyer Mon - Friday ... penat!!
Saturday - pagi gi paso ... pastu, Giant o Tesco for weekly nyer barang ... Petang ... lepak
Sunday - pagi gi paso tani lak ...

hmmm ... cam bosan kan!!!

Ekceli, for May ni, both mr paPa planned somthin bIG ... tapi kena cancel. Sebab, dia veri veri the bizi at the moment. X per la ... InsyAllah .. ader rezeki boleh pegi ...